Linia Hamburg Sud w gdańskim porcie

0
296

Linia Hamburg Sud w gdańskim porcie

Ostatnie kilka tygodni mocno obfitują w informacje o kolejnych armatorach, jacy zaczęli współpracę z portem DCT. Szeroko komentowane w branży jest rozpoczęcie w pierwszych dniach sierpnia rozładunku kontenerowców z aliansu G6, który jest obecnie jednym z największych armatorów na takim rynku. Port w Gdańsku został nowym przystankiem obejmującej najważniejsze porty trasy, w Europie statki G6 będą się jeszcze zatrzymywać w Southampton, Rotterdamie i Hamburgu. Jednostki będą póki co zawijać do portu w tygodniowych przedziałach czasu, co powinno zagwarantować systematyczny dopływ dużej ilości kontenerów do przeładunku. Te najnowsze kontrakty będą przede wszystkim wynikać z długoletniej pracy władz samego portu, jak również Gdańska. Systematyczna poprawa procedur, unowocześnienie wyposażenia i infrastruktury powodują, że obecnie port DCT jest jednym z największych bałtyckich portów, umożliwiając obsługiwanie najdłuższych nawet nawet najdłuższych kontenerowców. Z takich też powodów duże firmy z branży transportowej to doskonale widzą i coraz częściej decydują się na nawiązanie współpracy.

Linia Hamburg Sud w porcie gdańskim

Jedną z kilku nowych firm w Gdańsku jest również kontenerowa linia z Niemiec Hamburg Sud. Przewoźnik ten ma długoletnią tradycję, posiadając około 250 biur i przedstawicielstw we wszystkich dużych portach stał się dość dużym graczem na rynku przewozów. Pierwsze kontenery niemieckiego armatora zostały obsłużone w drugiej połowie lipca, i transport ten był początkiem dłuższą współpracę. Na razie planowane są cotygodniowe połączenia, statki będą wypływały z portów w Bremerhaven i Hamburgu. Póki co armator ten nie planuje likwidować siatki połączeń z Gdynią, ale dla gdańskiego portu jest to niewątpliwie duży sukces marketingowy, mający na celu zachęcenie do współpracy innych armatorskich firm. Jak niedawno powiedział Dominik Landa, Dyrektor Handlowy w porcie Gdańskim, stało się to rezultatem unikatowej oferty DCT Gdańsk, a także wielu lat pracy nad zbudowaniem mocnej marki. Rezultaty tych starań są coraz bardziej widoczne, szczególnie pod postacią nowych przewoźników, którzy zdecydowali się rozładowywać kontenery na terenie Gdańska.