Najnowsze plany na port kontenerowy

0
258

Najnowsze plany na port kontenerowy

Pomimo tego że aktualnie na rynkach światowych zapanował spory kryzys związany z transportem kontenerów, to następne porty w naszym kraju rozważają bardzo poważnie zaczęcie inwestycji w takim kierunku. Jako wzór do naśladowania można tu wymienić gdański port DTC, jaki pomimo dużego kryzysu zwiększył w roku 2015 ogólną wagę przeładowane drobnicy, i ma w planach kolejne pokaźne inwestycje w celu poprawy obsługi. Ostatnio zaczęły krążyć pogłoski, że na wybudowanie portu obsługującego kontenery bardzo dużą chęć ma Świnoujście. Zapewne jest to kontynuacja planów rozwojowych, bo w końcu na ukończeniu jest tam ogromna inwestycja obejmująca terminal gazu, w każdym razie już przed kilkoma miesiącami zaczęto szukanie partnera, który chciałby zainwestować w budowę a następnie zajął się zarządzaniem nowym terminalem. W chwili obecnej są to tylko pierwsze plany, portowe władze póki co na razie odmawiają wszelkich komentarzy. Jednak poczynione już działania, to znaczy rozpoczęcie poszukiwań inwestora świadczą wyraźnie o tym, że do tego projektu w Świnoujściu bardzo poważnie się podchodzi.Najnowsze plany na port kontenerowySporo będzie wskazywać na to, że planowany terminal będzie położony na wschodzie od nowego falochronu. W chwili obecnej znajduje się tam plaża, jeżeli jednak projekt ruszy to zostanie ona wyłączona z funkcji turystycznych. Tak jak było już wspominane, zarząd portu na razie odmawia wszelkich komentarzy na ten temat, lecz w ZMPSiS od kilkunastu miesięcy trwają prace związane z planem budowy. Jak podają miejscowe źródła głównym wykonawcą miałaby być chińska lub koreańska firma, a całość będzie szacowana na więcej niż dwa dwa miliardy. Jednak żeby dało się wystartować z robotami, konieczne jest uzyskanie zgody Rady Miasta, ale również przygotowanie planu zagospodarowania przestrzennego dla danego obszaru. Jeżeli nie wystąpią przy tym problemy i projekt będzie zaakceptowany, to po zbudowaniu wszystkiego planowane jest obsługiwanie nawet milion kontenerów w ciągu roku, co daje prawie 800 ciężarówek w ciągu dnia. A Świnoujście będzie mogło wtedy dołączyć do zwiększającego się grona portów w naszym kraju, które mają możliwość przeładunku kontenerów.