Nowoczesne formy współpracy grupy kolejowej PKP CARGO z operatorem kontenerowym Maersk Line

0
272

Nowoczesne formy współpracy grupy kolejowej PKP CARGO z operatorem kontenerowym Maersk Line

Jednym z podstawowych aspektów przy międzynarodowym przewozie kontenerów jest jego organizacja już w docelowym kraju, do którego przypływają statki. Kontenery Rozładowane są w terminalu portowym i z tamtego miejsca powinny być szybko i sprawnie dowiezione do ostatecznego odbiorcy. Jeszcze niedawno odbywało się to głównie przy pomocy samochodów ciężarowych, ale w ostatnich latach w dynamiczny sposób na ten rynek wchodzi ze swoją propozycją kolejowa grupa PKP CARGO. PKP CARGO od pewnego czasu świadczy usługi intermodalne, czyli kontenery transportuje się przy pomocy pociągów do jednego z kilku terminali zlokalizowanych w centrum kraju, a w dalszej kolejności wiezione do klienta za pomocą ciężarówek. Tego typu rozwiązanie sporo redukuje ogólne koszty transportu, gdyż przewóz kilkudziesięciu jednostek kontenerowych pociągiem będzie kosztował znacznie mniej, niż pokonanie takiej samej trasy przez kilkadziesiąt pojazdów. Dlatego też tego typu usługi zyskują na popularności, włącznie z tym że PKP CARGO w ostatnim czasie nawiązało współpracę ze światowym operatorem kontenerowym Maersk Line.
Nowoczesne formy współpracy grupy kolejowej PKP CARGO z operatorem kontenerowym Maersk Line

Rozwój przewozów kontenerowych grupy kolejowej PKP CARGO z gigantem kontenerowym Maersk Line

W chwili obecnej przewozy kontenerów realizowane są do trzech logistycznych baz, czyli Kątów Wrocławskich, Warszawy i Sławkowa, a najważniejszą ich cechą jest duża systematyczność. Składy wyjeżdżają o określonych godzinach bez względu na ładunek, i ta właśnie regularność daje tak wymagany przez klientów element powtarzalności.
Najnowsze z usług dla Maersk Line obejmują jeszcze więcej, czyli tak zwany system port to door. Taka usługa to hybryda kolejowego i samochodowego transportu z równoczesnym uzgodnieniem dokładnego czasu na realizację. Kontener odbiera się na terenie portu, załadowywany na wagon kolejowy i dostarczany do stacji przeładunkowej, a tam wykonuje się przeładunek na tira. Zgodnie z umową ładunki mają być dostarczone do klienta o określonej godzinie, bardzo podobnie będzie z usługami transportowymi w drugim kierunku, czyli odbiorem kontenerów i przewiezieniem ich do portu na wybrzeżu.