Samochody z Indii – co o tym myśleć

0
210

Samochody z Indii – co o tym myśleć

Indie są na drugim miejscu na świecie pod względem liczby ludności. Nic dziwnego, że żeby zaspokoić apetyt na samochody tak ogromnej liczby ludzi Indie mają własny, zupełnie oryginalny przemysł samochodowy. Na przykład hindusi uważają, że samochód Hindustan Ambasador jest symbolem ich kraju. Używa się go jako taksówki, jest najpopularniejszym samochodem w Indiach. Produkuje się go bez przerwy od połowy lat pięćdziesiątych dwudziestego wieku. Hindusi zdają się nie pamiętać, że bazuje on na samochodzie brytyjskim. Na świecie głośno jest o samochodach firmy Tata. Głośno z powodu „najtańszego samochodu świata”. Tak firma reklamowała jeden ze swoich modeli – Tata Nano. Krótko można go był odrastać także w Polsce. Jego cenę określano na dwa tysiące dolarów. W Europie kosztuje nieco więcej, ponieważ miał bogatsze wyposażenie, wymagane w Europie ze względów bezpieczeństwa. Najtańszy samochód świata Polski nie zawojował. Wydaje się, że Polacy kompletnie nie mają zaufania do tego typu „wynalazków”. Wolą kupić auto używane, ale znanego producenta, uznanej marki, niż nowe, ale zupełnie nieznane. Poza tym Indie nie wzbudzają w Polakach zaufania jako producenci samochodów. Co prawda koncernowi KIA udało się wejście na nasz rynek i ma już nawet swoich zagorzałych zwolenników, fanów. Można powiedzieć, że KIA się przyjęła. Ale Indie jeszcze muszą popracować nad zdobyciem polskich serc – i portfeli.